|   ثبت نام كاربر  
 
 
 
 
 
 
 
اخبار و مقالات

آخرین مطالب | آرشیو | جستجو

تاریخ: ۱۳۸۸ پنج شنبه ۱۹ شهريور نظرات: 0 نظر نمایش: 4979 مرتبه امتیاز 94   (Article Rating)
نکاتی برای افزایش سرعت در لود شدن صفحات در دات نت نیوک

1- کش کردن اطلاعات کش کردن که از صفحه تنظیمات میزان قابل دسترس است تاثیرات زیادی در سرعت لود شدن صفحه دارد .برای تغییر این گزینه از صفحه فوق وارد بخش تنظیمات اجرا شده و گزینه تنظیمات کارایی را انتخاب کنید . 2- بهینه سازی اس کیوال سرور بهینه سازی اس کیو ال سرور خارج از پرتال انجام می شود و بست...


1- کش کردن اطلاعات
کش کردن که از صفحه تنظیمات میزان قابل دسترس است تاثیرات زیادی در سرعت لود شدن صفحه دارد .برای تغییر این گزینه از صفحه فوق وارد بخش تنظیمات اجرا شده و گزینه تنظیمات کارایی را انتخاب کنید .

2- بهینه سازی اس کیوال سرور
بهینه سازی اس کیو ال سرور خارج از پرتال انجام می شود و بستگی به تسلط شما در بهینه سازی اس کیو ال سرور دارد . که کار پیچیده و مشکلی است چنانچه تنظیمات را درست انجام دهید . در سرعت بار گذاری اطلاعات تاثیر زیادی دارد . یکی از مواردی که باید کنترل شود لاگ یا فضایی است که برای roll back transaction  در نظر گرفته شده است که در بسیاری از موارد به آن نیازی نداریم

3- Keep Alives - فعال بودن صفحات
این بر می گردد به بحث تنضیمات asp.net  ولی در سرعت لود شدن صفحات تاثیر دارد . برنامه ها وقتی مدت زمانی بدون استفاده باشند از حافظه خارج می شوند و زمانی که مجدد صفحات فراخوانی شود حدود 10 - 30 ثانیه برای لود شدن صفحه زمان نیاز است ولی ابزارهایی وجود دارند که این مسئله را می توانند کنترل کنند.

4- دسترسی به ASP.net application pool
انتخاب تنظیمات application pool برای سایت نصب شده بسیار مهم است ( از طریق IIS در دسترس می باشد)و همچنین تنظیمات مربوط به machine.config در کارایی سایت موثر هستند.

 

بخش دوم شامل یکسری دیگر از تنظیمات جزئی ولی مهم در سرعت و کارایی سایت است .

  1- استفاده از HTTP Compression  که از طریق IIS قابل تنظیم می باشد. در این حالت بهتر است از حالت فشرده سازی داینامیک بجای استاتیک (ثابت) استفاده شود.

2- در بحث ماژول نویسی کسانی که ماژول را کامپایل می کنند از کتابخانه های (dll) های که باحالت Release کامپایل شده اند استفاده کنند .و در web.config  حالت دیباگ در فالس قرار دهند . debug="false"

3- فشرده سازی Javascript and CSS optimization.

در بسیاری از فایلهای جاوا اسکریپت و فایهای css فضاهای خالی یا کدهای بلا استفاده وجود دارد که با حذف آن باعث سریعتر اجراشدن آنها می شود.

4- فشرده سازی تصاویر و استفاده از تصاویر کم حجم بخصوص در صفحه اول.

5- حذف کردن فضاهای خالی در فایل default.aspx

6- حذف کردن فضاهای خالی در فایلهای اسکین

7- استفاده از css بجای table در طراحی اسکین ها

8- قرار دادن حالت کش سازی در حداکثر ممکن 

کد; 4
گروه:

امتیاز بندی
چاپ  
 
گروه های آموزشی
يك خطا رخ داد.
خطا: گروه های آموزشی در حال حاضر مقدور نمی باشد.

چاپ  
 
آرشیو آموزش
يك خطا رخ داد.
خطا: آرشیو آموزش در حال حاضر مقدور نمی باشد.

چاپ